torsdag 11. august 2016

Usynlig


Jeg har lyst til å være usynlig,
bare gjemme meg bort – ikke være her lenger.
Føler at jeg ikke passer inn, at jeg ikke er flink nok, eller gjør noe som er bra.
Kjenner at jeg trenger en pause –
en pause fra alt.

Jeg har lyst til å være sint.
Jeg har lyst til å gråte.
Jeg har lyst til å skrike og bråke,
og ikke føle meg så usynlig.

Jeg har lyst til å ikke være her lenger,
jeg føler at jeg ikke er verd noe, at jeg ikke er kul nok.
Jeg har lyst til å gjemme meg bort.
Kjenner at jeg trenger en pause –
en pause fra livet.

Jeg kjenner et tomrom inne i meg.
En tomhet etter noe som ikke er der lenger –
tanker, drømmer, følelser.
Jeg vil bare gjemme meg bort, være et annet sted,
være usynlig.


Anne Grethe 29.04.15




Ingen kommentarer:

Levd liv

Vi lever våre liv Noen sammen med andre, andre alene Vi lever våre liv fylt med gleder og sorger Vi lever våre liv Noen er glade og noen er ...